ICT-Applicatiebeheerder

Vacature gesloten

ICT-Applicatiebeheerder

COKZ Leusden

Wat is vereist?

  • Mbo werk- en denkniveau
  • Ervaring met MS Office, AFAS, Exact Synergy, TOPdesk en M-Files
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Open en enthousiaste houding

Wat krijg je?

  • €2.543 tot €4.437 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 26 vakantiedagen
  • Opleidingsmogelijkheden
  • Laptop en telefoon van de zaak

Wat doe je?

  • 30% Serverpark en infrastructuur van COKZ onderhouden
  • 20% Storingsmeldingen registreren en bijhouden
  • 30% Meedraaien in projecten (incl. testen)
  • 20% Overleg met externe partijen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als ICT-Applicatiebeheerder bij COKZ ben je verantwoordelijk  voor het zo goed mogelijk en storingsvrij laten verlopen van werkzaamheden van je collega's. Je lost storingen op, nadat hier een melding van gemaakt is via de TOPdesk servicetool. Je installeert, configureert en controleert de applicaties om ervoor te zorgen dat ze correct (blijven) functioneren. Ook verstrek je voor nieuwe medewerkers een goed werkende laptop, telefoon en andere benodigde apparatuur, waarop alle veiligheidsupdates staan verwerkt. Je hebt kennis van ICT-werkzaamheden en bent helemaal up-to-date als het gaat om de bescherming van het ICT-netwerk van het bedrijf. Denk hierbij aan de veiligheidsaspecten als spam, phishing en virussen. Daarnaast werk je actief mee in projecten om de werkzaamheden van de collega’s bij COKZ verder te digitaliseren.

In deze functie houd je ook collega's op de hoogte van relevante updates over meldingen die gemaakt zijn. Daarom is klantcontact ook een belangrijk onderdeel van je werkzaamheden. Minder urgente storingen en verzoeken worden vermeld in de Self-service portal. Je collega's kunnen in dit portaal ook een antwoord vinden in 'Kennis Items' op hun vraag of verzoek. Hiermee worden ook tussentijdse updates via de e-mail verstuurd. Naast de werkzaamheden direct voor de medewerkers dienen uiteraard de servers en de infrastructuur up-to-date te blijven. Samen met de externe leveranciers voer je hiertoe werkzaamheden uit.

Je komt in het ICT-team te werken. In dit team zijn twee Applicatiebeheerders en een Manager werkzaam. Samen met je collega's zorg je voor een veilige werkomgeving en draag je bij aan de efficiëntie en effectiviteit van de ICT-dienstverlening binnen het bedrijf.

 

 

Als je storingen oplossen en de ICT-sector leuk vindt en je het een uitdaging vindt om dienstverlenend werk te verrichten, dan is dit een baan voor jou

Werkweek

ICT-Applicatiebeheerder
COKZ

Op een leuke dag worden alle collega’s geholpen bij hun technische problemen, waardoor zij hun werkzaamheden probleemloos kunnen hervatten die dag.

Op een minder leuke dag zijn er veel onverhoopte verstoringen waar je zelf geen invloed op hebt, waardoor andere collega’s vertragingen oplopen in hun werkzaamheden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Apparatuur updaten
    • Storingen oplossen
    • Apparatuur voor nieuwe medewerker regelen
    • Overleg met externen
    • Storingsmeldingen registreren en bijhouden
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Storingen oplossen
    • Virus-updates controleren
    • Overleg met externe partij
    • Collega's herinneren om updates uit te voeren
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Team overleg
    • Lunch
    • Overleg met externen
    • Storingen oplossen
    • Storingsmeldingen registreren en bijhouden
    • Virus-updates controleren
    • Lunch
    • Apparatuur updaten
    • Team overleg
    • Apparatuur voor nieuwe medewerker regelen

Voorbeeld uit de praktijk

Het wachtwoord voor het Windows- of Office-account van een collega is verlopen. Wat doe je?

Als het wachtwoord van een account is verlopen, dan wordt het wachtwoord gereset. Je zorgt ervoor dat je collega een nieuw wachtwoord kan maken, zodat diegene weer in zijn/haar account kan. Op deze manier kan de collega weer verder met zijn/haar werkzaamheden en kun jij verder om andere collega’s te helpen.

Groeipad

Voor medewerkers is een opleidingsbudget beschikbaar en aanvragen worden per persoon bekeken. Voor verschillende functies bestaan ook een aantal vaste cursussen, maar eigen inbreng en ideeën zijn altijd welkom en meedenken wordt zeer gewaardeerd.

ICT-Applicatiebeheerder

Werken bij COKZ

Stichting COKZ is een zelfstandig bestuursorgaan en vervult publieke taken in opdracht van de ministeries van VWS en LVVN en de NVWA binnen de sectoren zuivel, eieren en pluimvee. Het COKZ is door de overheid aangewezen voor het uitvoeren van het toezicht op de Wet dieren, de EU-regelgeving (de handelsnormen voor eieren en vlees van pluimvee, hygiënepakket en de officiële controleverordening) en de Warenwet. Daarnaast is het COKZ aangewezen voor het verstrekken van exportcertificaten met betrekking tot melk- en zuivelproducten en verzorgt het COKZ in opdracht van de NVWA de voorcertificering van eieren. Als toezichthoudende organisatie hebben we een grote verantwoordelijkheid richting de maatschappij.

  • Kantoor in Leusden
  • 55% / 45%
  • 80 medewerkers
  • Informeel

Collega's

Foto van medewerker Angelique Luijkx-van de Sande
Foto van medewerker Laura Boshuis
Foto van medewerker Mariëlle Roestenburg
Foto van medewerker Mayssae El Idrissi

Angelique Luijkx-van de Sande - Stafmedewerker - Afdeling Strategie & Expertise

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een oud collega werkte bij het COKZ en dacht aan mij toen er een vacature werd opengesteld. Ik voelde me meteen aangetrokken tot de functie. Ik mag creatief nadenken over de invulling van het toezicht en de inspecteurs met mijn kennis bijstaan. Doordat ik hybride kan werken en de mogelijkheid heb mijn uren flexibel in te vullen is het goed te combineren met mijn gezin.

Wat was je vorige baan?
Senior inspecteur bij de NVWA.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, wandelen, lezen.

Laura Boshuis - Financieel medewerker – Afdeling Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via het uitzendbureau ben ik 5 jaar geleden bij het COKZ terecht gekomen. Omdat het COKZ mij stimuleert om te blijven groeien in mijn werk, zit ik hier elke dag met veel plezier.

Wat was je vorige baan?
Pricing en content medewerker - Phone House NL

Wat doe je in je vrije tijd?
Concerten bezoeken en BBQen

Mariëlle Roestenburg - HR Adviseur – Afdeling Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie is heel allround, HR van A tot Z. Zo is een dag nooit hetzelfde. Verder was er gelijk bij de eerste gesprekken een warm welkom, ruimte voor eigen ontwikkeling en waardering.

Wat was je vorige baan?
HR Adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, wandelen, gezelligheid en op stap met mijn gezin!

Mayssae El Idrissi - Coördinator - Afdeling Exportcertificaten & Gegevensverwerking

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn studie was export een onderdeel van mijn opleiding. Destijds vond ik dit al een interessant onderwerp vanwege de internationale aspecten en alles wat er bij een exportzending komt kijken, maar vooral ook hoe producten nou eigenlijk geschikt gevonden worden voor humane consumptie en daarmee dan ook op de markt gebracht mogen worden. Bizar genoeg kwam het COKZ een aantal jaar na mijn afstuderen op mijn pad en ik was direct enthousiast!

Wat heb je gestudeerd?
Bachelor International Management aan de Hogeschool van Amsterdam

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, met vrienden/vriendinnen afspreken, series kijken

Interessante baan?

Terug naar boven