Financieel Medewerker m/v
COKZ Leusden
Wat is vereist?
- Mbo (niveau 4) werk- en denkniveau
- 2-5 jaar relevante werkervaring
- Uitgebreide kennis van Excel is een vereiste
- Kennis van administratieve systemen naast de Microsoft-omgeving is een pre
- Ervaring met complexe administraties wordt gewaardeerd
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Nauwkeurig, analytisch, probleemoplossend en werkt graag in een team
- Bereid om waar nodig taken over te nemen van collega’s
Wat krijg je?
- €2.572 - €3.792 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) op fulltime basis (38 uur)
- 24 tot 32-urige werkweek
- 26 vakantiedagen
- Trainings- en opleidingsmogelijkheden
- Mobiel en laptop
- Eindejaarsuitkering
Wat doe je?
- 20% Facturen opmaken en invoeren
- 20% Facturatieproces optimaliseren
- 30% Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
- 10% Collega’s ondersteunen en vragen beantwoorden
- 20% Aan verbeterprojecten werken
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Financieel Medewerker m/v ben je verantwoordelijk voor een deel van de administratie binnen het COKZ. Denk bijvoorbeeld aan de nauwkeurige vastlegging van financiële gegevens, de administratieve afhandeling van in- en verkoopactiviteiten en het opmaken van facturen. Je maakt deel uit van een klein financieel team waar je je eigen taken hebt. Daarnaast zul je af en toe werk van je collega’s overnemen, bijvoorbeeld tijdens vakantieperiodes. Dit zorgt ervoor dat je in een gevarieerde werkomgeving terechtkomt.
De kern van jouw rol ligt bij het facturatieproces, waarbij je direct betrokken bent bij het verbeteren en stroomlijnen van deze taak. Dit houdt in dat je niet alleen zorgt voor de dagelijkse facturatie, maar ook actief bijdraagt aan het verbeteren van de bijbehorende systemen en processen. Jouw bijdrage heeft zodoende een directe impact op de kwaliteit en effectiviteit van de financiële processen.
Je komt te werken in team Bedrijfsvoering, dat bestaat uit circa tien collega’s, waaronder twee andere Financieel Medewerkers. Binnen dit team krijg je de kans om mee te werken aan verbeterprocessen die de groei en ambities van COKZ ondersteunen. Je zult dan ook niet alleen financiële taken uitvoeren, maar ook actief deelnemen aan initiatieven om de werkzaamheden binnen COKZ toekomstbestendig te maken.
Vind jij voedselveiligheid en kwaliteit belangrijk en wil je graag een bijdrage leveren aan financiële verbeterprocessen binnen een klein toezichthoudend bedrijf? Dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je samen met je collega's de administratie goed en op tijd afgerond, waardoor anderen direct met de resultaten aan de slag kunnen. Ook beantwoord je vragen van collega’s en werk je aan het verbeteren van processen.
Tijdens een mindere werkdag loopt het facturatiesysteem vast of krijg je veel dezelfde vragen van collega’s binnen, waardoor het werkproces vertraagt. Ook moet je soms sterk in je schoenen staan als een klant het niet eens is met een door jou opgestelde factuur.
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Facturen opmaken en invoeren
- Aan verbeterproject werken
- Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
- Vragen van collega's beantwoorden
- Voorbeeld werkweek*
-
- Lunch
- Teamoverleg
- Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
- Mails lezen en beantwoorden
- Bellen met klant
- Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
-
- Lunch
- Facturen opmaken en invoeren
- Mails lezen en beantwoorden
- Facturatieproces optimaliseren
- Vragen van collega's beantwoorden
- Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
-
- Lunch
- Aan verbeterproject werken
- Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
- Bellen met klant
- Mails lezen en beantwoorden
- Projectvergadering
-
- Lunch
- Facturen opmaken en invoeren
- Vragen van collega's beantwoorden
- Mails lezen en beantwoorden
- Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
- Bellen met klant
- Bedrijfsborrel
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Voor medewerkers is een opleidingsbudget beschikbaar en aanvragen worden per persoon bekeken. Voor verschillende functies bestaan ook een aantal vaste cursussen, maar eigen inbreng en ideeën zijn altijd welkom en meedenken wordt zeer gewaardeerd.
Werken bij COKZ
Stichting COKZ is een zelfstandig bestuursorgaan en vervult publieke taken in opdracht van de ministeries van VWS en LVVN en de NVWA binnen de sectoren zuivel, eieren en pluimvee. Het COKZ is door de overheid aangewezen voor het uitvoeren van het toezicht op de Wet dieren, de EU-regelgeving (de handelsnormen voor eieren en vlees van pluimvee, hygiënepakket en de officiële controleverordening) en de Warenwet. Daarnaast is het COKZ aangewezen voor het verstrekken van exportcertificaten met betrekking tot melk- en zuivelproducten en verzorgt het COKZ in opdracht van de NVWA de voorcertificering van eieren. Als toezichthoudende organisatie hebben we een grote verantwoordelijkheid richting de maatschappij.
- Kantoor in Leusden
- 55% / 45%
- 80 medewerkers
- Informeel