Financieel Medewerker m/v

Vacature gesloten

Financieel Medewerker m/v

COKZ Leusden

Wat is vereist?

  • Mbo (niveau 4) werk- en denkniveau
  • 2-5 jaar relevante werkervaring
  • Uitgebreide kennis van Excel is een vereiste
  • Kennis van administratieve systemen naast de Microsoft-omgeving is een pre
  • Ervaring met complexe administraties wordt gewaardeerd
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Nauwkeurig, analytisch, probleemoplossend en werkt graag in een team
  • Bereid om waar nodig taken over te nemen van collega’s

Wat krijg je?

  • €2.572 - €3.792 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) op fulltime basis (38 uur)
  • 24 tot 32-urige werkweek
  • 26 vakantiedagen
  • Trainings- en opleidingsmogelijkheden
  • Mobiel en laptop
  • Eindejaarsuitkering

Wat doe je?

  • 20% Facturen opmaken en invoeren
  • 20% Facturatieproces optimaliseren
  • 30% Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
  • 10% Collega’s ondersteunen en vragen beantwoorden
  • 20% Aan verbeterprojecten werken

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Financieel Medewerker m/v ben je verantwoordelijk voor een deel van de administratie binnen het COKZ. Denk bijvoorbeeld aan de nauwkeurige vastlegging van financiële gegevens, de administratieve afhandeling van in- en verkoopactiviteiten en het opmaken van facturen. Je maakt deel uit van een klein financieel team waar je je eigen taken hebt. Daarnaast zul je af en toe werk van je collega’s overnemen, bijvoorbeeld tijdens vakantieperiodes. Dit zorgt ervoor dat je in een gevarieerde werkomgeving terechtkomt.

De kern van jouw rol ligt bij het facturatieproces, waarbij je direct betrokken bent bij het verbeteren en stroomlijnen van deze taak. Dit houdt in dat je niet alleen zorgt voor de dagelijkse facturatie, maar ook actief bijdraagt aan het verbeteren van de bijbehorende systemen en processen. Jouw bijdrage heeft zodoende een directe impact op de kwaliteit en effectiviteit van de financiële processen.

Je komt te werken in team Bedrijfsvoering, dat bestaat uit circa tien collega’s, waaronder twee andere Financieel Medewerkers. Binnen dit team krijg je de kans om mee te werken aan verbeterprocessen die de groei en ambities van COKZ ondersteunen. Je zult dan ook niet alleen financiële taken uitvoeren, maar ook actief deelnemen aan initiatieven om de werkzaamheden binnen COKZ toekomstbestendig te maken.

Vind jij voedselveiligheid en kwaliteit belangrijk en wil je graag een bijdrage leveren aan financiële verbeterprocessen binnen een klein toezichthoudend bedrijf? Dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Financieel Medewerker m/v

Op een leuke werkdag heb je samen met je collega's de administratie goed en op tijd afgerond, waardoor anderen direct met de resultaten aan de slag kunnen. Ook beantwoord je vragen van collega’s en werk je aan het verbeteren van processen.

Tijdens een mindere werkdag loopt het facturatiesysteem vast of krijg je veel dezelfde vragen van collega’s binnen, waardoor het werkproces vertraagt. Ook moet je soms sterk in je schoenen staan als een klant het niet eens is met een door jou opgestelde factuur.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Facturen opmaken en invoeren
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Facturatieproces optimaliseren
    • Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
    • Aan verbeterproject werken
    • Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
    • Bellen met klant
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Projectvergadering
    • Lunch
    • Vragen van collega's beantwoorden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Financieel-administratieve werkzaamheden uitvoeren
    • Bellen met klant
    • Bedrijfsborrel

Voorbeeld uit de praktijk

Het facturatiesysteem loopt vast doordat iemand een veld onjuist heeft ingevuld. Wat doe je?

Je analyseert welk veld verkeerd is ingevuld en hoe dit komt. Tijdens de analyse kom je erachter dat iemand van de Buitendienst een veld vergeten is in te vullen, wat het gehele facturatiesysteem heeft platgelegd. Om dit probleem op te lossen, werk je samen met de ICT-afdeling. Samen met hen maak je het mogelijk dat de correctie zorgvuldig wordt uitgevoerd en dat verdere stagnatie wordt voorkomen. Door deze samenwerking leer je hoe dergelijke problemen in de toekomst voorkomen kunnen worden en draag je bij aan het verbeteren van het facturatieproces.

Groeipad

Voor medewerkers is een opleidingsbudget beschikbaar en aanvragen worden per persoon bekeken. Voor verschillende functies bestaan ook een aantal vaste cursussen, maar eigen inbreng en ideeën zijn altijd welkom en meedenken wordt zeer gewaardeerd.

Financieel Medewerker m/v

Werken bij COKZ

Stichting COKZ is een zelfstandig bestuursorgaan en vervult publieke taken in opdracht van de ministeries van VWS en LVVN en de NVWA binnen de sectoren zuivel, eieren en pluimvee. Het COKZ is door de overheid aangewezen voor het uitvoeren van het toezicht op de Wet dieren, de EU-regelgeving (de handelsnormen voor eieren en vlees van pluimvee, hygiënepakket en de officiële controleverordening) en de Warenwet. Daarnaast is het COKZ aangewezen voor het verstrekken van exportcertificaten met betrekking tot melk- en zuivelproducten en verzorgt het COKZ in opdracht van de NVWA de voorcertificering van eieren. Als toezichthoudende organisatie hebben we een grote verantwoordelijkheid richting de maatschappij.

  • Kantoor in Leusden
  • 55% / 45%
  • 80 medewerkers
  • Informeel

Collega's

Foto van medewerker Angelique Luijkx-van de Sande
Foto van medewerker Laura Boshuis
Foto van medewerker Mariëlle Roestenburg
Foto van medewerker Mayssae El Idrissi

Angelique Luijkx-van de Sande - Stafmedewerker - Afdeling Strategie & Expertise

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een oud collega werkte bij het COKZ en dacht aan mij toen er een vacature werd opengesteld. Ik voelde me meteen aangetrokken tot de functie. Ik mag creatief nadenken over de invulling van het toezicht en de inspecteurs met mijn kennis bijstaan. Doordat ik hybride kan werken en de mogelijkheid heb mijn uren flexibel in te vullen is het goed te combineren met mijn gezin.

Wat was je vorige baan?
Senior inspecteur bij de NVWA.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, wandelen, lezen.

Laura Boshuis - Financieel medewerker – Afdeling Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via het uitzendbureau ben ik 5 jaar geleden bij het COKZ terecht gekomen. Omdat het COKZ mij stimuleert om te blijven groeien in mijn werk, zit ik hier elke dag met veel plezier.

Wat was je vorige baan?
Pricing en content medewerker - Phone House NL

Wat doe je in je vrije tijd?
Concerten bezoeken en BBQen

Mariëlle Roestenburg - HR Adviseur – Afdeling Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie is heel allround, HR van A tot Z. Zo is een dag nooit hetzelfde. Verder was er gelijk bij de eerste gesprekken een warm welkom, ruimte voor eigen ontwikkeling en waardering.

Wat was je vorige baan?
HR Adviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Hardlopen, wandelen, gezelligheid en op stap met mijn gezin!

Mayssae El Idrissi - Coördinator - Afdeling Exportcertificaten & Gegevensverwerking

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn studie was export een onderdeel van mijn opleiding. Destijds vond ik dit al een interessant onderwerp vanwege de internationale aspecten en alles wat er bij een exportzending komt kijken, maar vooral ook hoe producten nou eigenlijk geschikt gevonden worden voor humane consumptie en daarmee dan ook op de markt gebracht mogen worden. Bizar genoeg kwam het COKZ een aantal jaar na mijn afstuderen op mijn pad en ik was direct enthousiast!

Wat heb je gestudeerd?
Bachelor International Management aan de Hogeschool van Amsterdam

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, met vrienden/vriendinnen afspreken, series kijken

Interessante baan?

Terug naar boven